EL TDAH




Recursos per pares, nens i adolescents

https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=NR8Chgb7wN0&feature=endscreen


https://www.youtube.com/watch?v=Sx1Igk97bfw















DEFINICIÓ de TDHA
Segons la Fundació Adana:
El Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat és un trastorn d’ origen neurobiològic que es caracteritza per la presència de tres símptomes/ trets:
·         Dèficit d’atenció.
·         Impulsivitat.
·         Hiperactivitat motora i/o vocal.
S’identificarà com un trastorn quan aquests símptomes, o els comportaments que se’n derivin, es donin amb molta major freqüència i intensitat que en els nens/adolescents d’igual edat i que interfereixin la vida quotidiana a casa, l’escola i en el seu entorn en general.
Cal tenir en compte que no tots els infants amb aquest trastorn manifesten els mateixos símptomes i amb la mateixa intensitat. Es pot trobar el cas del nen que presenta dificultats relacionades amb l’atenció però que no presenta un major grau de moviment o majors respostes impulsives que els nens de la seva mateixa edat. En el Manual de Diagnòstic i Estadística dels Trastorns Mentals (DSM-IV), publicat per l’American Psychiatric Association, en la seva darrera versió es diferencien tres tipus de trastorn dins del TDAH:
•Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat subtipus predominantment desatent
•Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat subtipus predominantment hiperactiu i impulsiu
•Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat subtipus combinat (presenta símptomes atencionals i hiperactiusimpulsius).
El nen predominantment desatent és un nen que sembla no escoltar quan se li parla directament, que sembla que somia despert, que li costa posar-se en marxa i que sovint oblida o perd coses. Acostuma a distreure’s i a girar la cara davant qualsevol soroll o estímul irrellevant, podent-se dispersar també davant activitats de joc o atractives per a ell. A l’aula generalment es mostra passiu, passa desapercebut, i no aprèn al ritme esperat. No anota els deures a l’agenda, oblidant així entregar tasques i treballs, o fent-ho amb retard, i quan les entrega, solen estar incompletes. Evita, li desagrada o es resisteix a realitzar tasques que requereixin d’un esforç mental sostingut. La presentació de les feines és descuidada, oblida posar el nom i la data i té dificultats per planificar els exercicis que fa. Quan resol exàmens dóna respostes desorganitzades o en els espais equivocats.
El nen predominantment desatent sovint passa per ser un nen poc intel•ligent (encara que no sigui cert) o gandul o amb un grau de desmotivació alarmant, és freqüent que acabi ubicat en les darreres fileres de la classe i que ningú esperi “més” d’ell o d’ella.
El nen predominantment hiperactiu-impulsiu es mou d’un lloc a un altre en moments inapropiats, mou mans i peus en excés, es balanceja i s’aixeca sovint de la seva cadira. Acostuma a interrompre converses i activitats i sol immiscirse en els jocs dels altres. Respon de forma precipitada, fins i tot abans que se li acabi de formular la pregunta. Té dificultats per dedicar-se a tasques o jocs tranquils i parla en excés.
El comportament d’aquest nen resulta molest i sovint preocupa molt per les manifestacions d’agressivitat, tant a l’aula com dins el marc familiar. Aquest comportament disruptiu fa que la família ràpidament demani ajut professional.
És important atendre d’igual manera tant a un grup com a un altre ja que, sense adonar-nos, podem descuidar aquells que no molesten simplement perquè no sembla que pugui tractar-se d’un trastorn.



"Jo no m'avergonyeixo
  de corregir els meus errors i opinions de canvi, 
perquè no m'avergonyeixo de pensar i aprendre.“
                                                                       (Alejandro Herculano)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada